Leids Cabaret Festival

In 2023 is de Stadsgehoorzaal/ Schouwburg met steun van Leiden&Partners en de gemeente eigenaar geworden van het Leids Cabaret Festival (LCF). De intentie is om het festival meer Leids te maken, studenten er meer bij te betrekken en meer zichtbaarheid te geven. Leiden&Partners is financieel betrokken, maar ondersteunt ook in marketingcommunicatie en met citydressing.

LCF en studenten

Het Leids Cabaret Festival gaat terug naar de oorsprong! In november 2023 werd het Leids Cabaret Festival symbolisch teruggebracht naar de oorsprong, naar Leidse studentenvereniging Augustinus. Het bestuur van Augustinus kreeg de eerste speciaal voor het Leids Cabaret Festival gebrouwen biertjes ‘Kattenpis’, verwijzend naar het nieuwe logo van het festival. Het Leids Cabaret Festival wordt vanaf editie 2024 door de Leidse Schouwburg én de Leidse studentenvereniging Augustinus in samenwerking met Leiden&Partners georganiseerd.

Lees het persbericht

Outdoor campagne

Het Leids Cabaret Festival is goed zichtbaar in de stad. Eind januari en begin februari hangen er mupi's in de Leidse binnenstad. Er hangen rond dezelfde tijd ook baniervlaggen en ook op het digitale billboard langs de A4 verschijnt een uiting. Om studenten te bereiken zetten we Turff in, schermen in studentenhuizen. Maar ook de &Cultuurkaart.

Meer over city dressing

Online uitingen

Middels verschillende campagnes en uitingen bereiken we een breed publiek. Het Leids Cabaret Festival wordt o.a. meegenomen in nieuwsbrieven, zoals de Uit in Leiden en op de Stad van Ontdekkingen-socials. Daarnaast delen we videofragmenten van de Leidse Schouwburg bestaande uit korte interviews met oud-deelnemers. 

Via de Winter Wonder Weken Adventskalender maakten onze volgens kan op tickets voor de halve finale. 

Meer cultuur