New Dutch
Recent is de New Dutch-beweging gestart. Een initiatief van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, (RVO) en Nederlands Bureau voor Toerisme en Conventions (NBTC), de steden Eindhoven en Rotterdam, met als doel innovatief Nederland in de etalage te zetten. Naast deze partners sluiten Leiden en nog 11 steden en regio’s aan om de komende jaren te laten zien hoe innovatief Nederland is. Naast het ‘traditional Dutch’ van erfgoed en kunst, wordt met ‘new Dutch’ aan dit andere beeld van Nederland gewerkt.
Life Sciences & Health
Leiden&Partners zorgt ervoor dat innovaties uit onze regio in de schijnwerpers staan binnen de beweging, met name op het gebied van Life Sciences & Health, maar ook daar waar innovaties op het gebied van AI, Space en Quantum bijdragen aan gezondheid.
Met de komst van New Dutch betekent niet dat het ‘Traditional Dutch’ geen aandacht meer krijgt. Martijn Bulthuis, directeur Leiden&Partners: "New Dutch is ook heel belangrijk voor steden die zowel bekend zijn als Traditional Dutch maar ook een ander innovatief verhaal te vertellen hebben zoals Leiden. We moeten die trots van Nederland naar het buitenland brengen.”
New Dutch brochure
Het verhaal van #newdutch begint eigenlijk bij het verhaal dat we al kennen. Want als je aan iemand vraagt over Nederland, zullen ze waarschijnlijk praten over tulpen, grachten, windmolens en schilders zoals Rembrandt en Van Gogh. We zijn trots op onze iconen en de vernieuwing waar ze voor stonden. Diezelfde drang naar vernieuwing bepaalt nog steeds ons dagelijks leven. En als we kijken naar wat er allemaal gebeurt in het hele land, zal dat ongetwijfeld ook onze toekomst beïnvloeden. Dus naast het bekende verhaal over Nederland is er ook een nieuw Nederlands verhaal te vertellen. Laat ons je daar alles over vertellen...
New Dutch brochure