Imago laden
Imago laden betekend het bewust vormgeven van het beeld dat mensen van het merk Leiden hebben. Ook gaat het om assiociaties oproepen die je doelgroepen automatisch maakt wanneer ze aan Leiden denken. Leiden is een stad van kennis en cultuur. De assiociaties waarmee we vormgegeven zijn staan hieronder.
Awards
Leiden won in 2023 de ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar! Het jaar 2022 waarin Leiden een jaar lang ‘European City of Science’ was, heeft de stad een mooie erkenning opgeleverd met de winst van de internationale ‘Place Brand of the Year’ Award. Deze werd uitgereikt op het City Nation Place Global 2023 congres in Londen. Leiden&Partners heeft in 2019 de Nationale Citymarketing Trofee gewonnen in de categorie grote gemeenten (boven 100.000 inwoners). De trofee wordt jaarlijks uitgereikt door Netwerk Citymarketing Nederland. De trofee beloont organisaties die bijdragen aan de professionalisering en ontwikkeling van citymarketing.
Public Relations
PR draait om het opbouwen van een positief imago en goede relaties met de buitenwereld. Dit doen we o.a. door persberichten, interviews, evenementen, samenwerkingen met influencers, en media-aandacht. We gaan een langdurige relatie met media aan waarbij we ‘free publicity’ genereren voor Leiden. Of dat nu gaat om talent, bedrijven, toeristisch of als zakelijke congresbestemming.