Cultuurcampagne Leiden
In 2025 organiseert Leiden&Partners voor het achtste jaar op rij de Cultuurcampagne Leiden, samen met acht Leidse musea. Samen zetten we Leiden op de kaart als cultuurstad. We lichten musea en tentoonstellingen uit maar ook mooie overnachtingsmogelijkheden, rondvaarten, acitiviteiten en de historische stad als cultuurbestemming voor een dagje of weekend weg in eigen land. Welkom in Leiden, Stad van Ontdekkingen.
Resultaten Cultuurcampagne Leiden 2025
In 2025 had de cultuurcampagne in 24 printuitingen. Dit resulteerde in een miljoenenbereik van marliefst 17.566.291. Dit via grote kanalen als Margriet,. Flair, vtwonen, Libelle en meer. Lees hier het gehele rapport.
Ook dit jaar zien we de campagne ervoor zorgt dat musea steeds vaker met Leiden wordt geassocieerd, en dat de overweging voor Leiden toeneemt (al twee jaar). De continue communicatie zorgt ervoor dat deze ontwikkeling zich doorzet. Lees de gehele campagne-effectmeting hieronder.
Lees meer over de effectmetingResultaten Cultuurcampagne Leiden 2024
In 2024 resulteerde de cultuurcampagne in 17 printuitingen, 19 online artikelen en extra promotie via social mediakanalen. Dit via grote kanalen als de Volkskrant, Zo Zit Dat, Kidsweek, AD landelijk, Margriet en Nouveau. Met elkaar genereren we een miljoenenbereik bij onze doelgroepen.
Vragen over de Cultuurcampagne LeidenSamenwerking DPG Media
In januari 2025 publiceerde tijdschrift Margriet een 6 paginatellende special over Leiden, met de tips van Helmi Faas.
In december verschijnt er een speciale, acht pagina’s tellende uiting in Libelle, volledig in het teken van Leiden.
Bekijk het artikel