Onze plannen
Een actueel overzicht van relevante publicaties van Leiden&Partners vind je hier! Van marketingplannen tot jaarverslagen en van onderzoeksrapporten tot toekomstvisie.
Marketingplan & Partnerplan
Welke generieke instrumenten gebruikt Leiden&Partners om de stad te ‘branden’ en haar doelgroepen aan zich te binden en ermee te communiceren? Bekijk het Marketingplan. Voor het Leiden International Centre en Leiden Convention Bureau is een eigen marketingplan beschikbaar.
Partner worden van Leiden&Partners? Dat kan! Neem contact met ons op voor een kennismakingsgesprek via marketing@leidenenpartners.nl.
Visie & strategie
Visie
Citymarketing is het integraal vermarkten van de stadals merk, met als doel het positief beïnvloeden van de associaties die de doelgroepen met Leiden hebben. Aan de hand van de pijlers Cultuur en Kennis zetten we in op campagnes en creëren we (beleefbare) producten die daar invulling aan geven. Het merk ‘Leiden’ moet top of mind zijn bij onze doelgroepen. Het mobiliseren en verbinden van partners en stakeholders en het werken in coalities rond specifieke thema’s zien we als voorwaarde om als stad echt integraalte kunnen zijn in wat we zenden, maken, beïnvloeden. Alleen dan komt consequent hetzelfde beeld van Leidennaar buiten. Als Leiden&Partners werken we nooit alleenen doen we alles samen!
Brand story
Stad van Kennis en Cultuur, het is een geldige claim:
Leiden is de Stad van Ontdekkingen. Waar Rembrandt en Lorentz hun ontdekkingen deden en toepasten, daarmee anderen als Steen, Lievens en Einstein aanzetten tot grootsheid. Waar Boerhaave en Von Siebold de wereld naar Leiden brachten en de stad teruggaven terinspiratie voor nieuwe academische inzichten. Waar de oudste Universiteit van Nederland vandaag de dag tot ’s werelds beste behoort en haar wetenschappelijke ontdekkingen hebben geleid tot het meest complete Bio Science Park van Europa. Waar haar collecties mede de basis vormen van de dertien musea die de stad rijk is.
Leiden, waar de optelsom van wetenschap en culturele vrijheid leidt tot de komst en bloei van iconen, van Rembrandt tot Armin,van Pilgrims tot T.rex.
Lees meer over Visie 2025