Leiden&Partners is een overkoepelende organisatie die zich richt op de citymarketing van Leiden. Het is een verzamelbegrip voor verschillende stichtingen en activiteiten.
Leiden&Partners
Leiden&Partners is de organisatie om Leiden regionaal en (inter-) nationaal op de kaart te zetten en om meer toeristische en zakelijke bezoekers naar Leiden te trekken. De organisatie geeft invulling aan het merk 'Leiden, Stad van Ontdekkingen'. In Leiden&Partners participeren 19 stadspartners uit Leiden. Leiden&Partners is verantwoordelijk voor de citymarketing van de stad Leiden en geeft daar invulling aan middels de divisies Citybranding, Regio Marketing, Leiden Convention Bureau, Expat Centre Leiden Region en de VVV. Ons doel is naast het gastheerschap van de stad, het merk ‘Leiden’ op de kaart te zetten, met als gewenst resultaat een groei te realiseren in het aantal bezoekers, congressen en studenten, maar ook een verbinding te leggen tussen de vitale stad en haar bewoners.
Ontstaansgeschiedenis
De partners in de stad Leiden willen intensiever samenwerken met het doel de stad Leiden in het binnen- en buitenland beter te kunnen promoten. Dat doen ze vanuit de overtuiging dat ze samen voor een belangrijk gedeelte het karakter van de stad vormen, maar ze willen de handen ook ineen slaan vanuit welgemeend eigenbelang. Een goed imago van de stad straalt immers ook af op de eigen organisatie. Door samenwerking kan met meer efficiëntie de doelen van de eigen organisatie worden bereikt. Voor Leiden betekent dit dat negentien organisaties zich hebben verenigd in het Netwerk Stadspartners Leiden, Stad van Ontdekkingen. Zij promoten Leiden vanuit de stadsvisie ‘Leiden, Stad van Ontdekkingen’ en maken ook keuzes die passen binnen die visie.