SLEUTELWERK | TITLE WITH LOGO

‘Wat wil je worden? Dat is niet de vraag. Het gaat er vooral om: Wie wil je worden.’ Bij het ministerie van Defensie ‘Word (je) groter dan jezelf’. Albert Heijn dicht zijn vakkenvullers ‘misschien wel de belangrijkste baan van Nederland‘ toe. Reclames verleiden en fascineren. Paul Koek onderzoekt met een ensemble van 12 acteurs/muzikanten (v) van de Veenfabriek en T.I.M.E. en Ton van der Meer de schoonheid van de commercial en de wereld die er achter schuil gaat.

SLEUTELWERK
In een Sleutelwerk doen we vooronderzoek. Het is een soort laboratorium, we kijken met een vergrootglas naar een thema of een subthema en onderzoeken ideeën en samenwerkingen. De resultaten presenteren we aan ons publiek. Een Sleutelwerk kan een zaadje zijn dat ontkiemt tot een nieuwe kleine of grote zaal voorstelling. Maar dat is niet het uitgangspunt. Dat geeft de kunstenaar de vrijheid om uit te proberen. En levert daarom misschien wel de mooiste dingen op. De naam Sleutelwerk is ontleend aan de bijnaam van Leiden: Sleutelstad.

Ga voor meer informatie naar de website van Veenfabriek

Leiden op Instagram

@stadvanontdekkingen
Er is een probleem ontstaan bij het laden van de Instagram items.