Top drie Leiden Awards bekend

29 oktober 2019

Vakjury Leiden Awards kiest tweemaal drie finalisten uit 40 nominaties.

Leiden, 29 oktober 2019 – Begin deze week zijn uit de totaal 40 binnengekomen nominaties voor de Leiden Awards tweemaal drie finalisten bekendgemaakt. De Leiden Awards – die initiatieven beloont waarmee Leiden op de kaart wordt gezet -  worden uitgegeven in twee categorieën, professionals en liefhebbers.  Per categorie zijn nu drie finalisten gekozen.  In willekeurige volgorde zijn de finalisten in de categorie professionals:  ‘Youtube kanaal ‘Leiden op de kaart’’,  ‘Rijksmuseum Boerhaave’ en Onno Blom met zijn bijdrage rondom ‘de Jonge Rembrandt’. In de categorie liefhebbers zijn de finalisten: ‘ het NY-Times artikel Chasing Rembrandt’s tulips on two wheels’, ‘De Leidse Rembrandtdagen’ en ‘het instagram-account Reezyard’.

Keuzestress, zwaar juryproces

De vakjury onder leiding van Gerda Schukking (LEVEN!-Magazine) ontving een breed palet aan nominaties. Dat maakte het selectieproces om tot de drie finalisten te komen per categorie er niet eenvoudig op.  ”Heel mooi om te zien dat zo veel organisaties, bedrijven en Leidenaren trots zijn op deze stad en dat met liefde uitdragen” zegt Schukking. “Het maakte onze opdracht wel extra lastig”!  Ook jurylid Ton van Raan, Hoogleraar Ontwikkeling Wetenschap & Technologie aan de Universiteit Leiden en bedenker van het motto ‘Leiden, Stad van Ontdekkingen’ vond de inzendingen uiteenlopend. “We hebben in het proces dan ook vooral goed gekeken naar het effect van  het initiatief om Leiden, Stad van Ontdekkingen op de juiste wijze te positioneren”.  Mincke Pijpers, jurylid namens Leiden Marketing voegt daaraan toe: “In de doorontwikkeling van de Leiden Awards, gaan we komend jaar wel kijken of we een categorisering kunnen aanbrengen, zodat we gelijksoortige initiatieven kunnen bundelen”. “Het eerste jaar wilden we graag het initiatief zo laagdrempelig mogelijk maken”, aldus Pijpers.

 

Over de Leiden Awards

De Leiden Awards zijn dit jaar door Leiden Marketing in het leven geroepen en zullen jaarlijks worden uitgereikt. Met de Awards wil de organisatie inspanningen belonen die Leiden op een mooie en bijzondere wijze op de kaart zetten. De winnaars van de Leiden Awards worden bekendgemaakt op 21 november 2019 tijdens het Leidsche Plein, de halfjaarlijkse netwerkbijeenkomst van Leiden Marketing.

Deel dit nieuwsbericht