Meemaakmagazine Proef de Streek deze week op de mat

10 juli 2020

Leiden, 10 juli 2020 – Deze en komende week valt bij ruim 200.000 huishoudens het ‘Proef de Streek’ magazine op de mat. Binnen een straal van 20 km rondom Leiden ontvangen regiobewoners dit gratis “meemaakmagazine” dat vol staat met leuke tips, inspiratie en uitjes in de eigen streek, een Streek van Verrassingen. Het magazine is juist nu – een periode waarin een groot deel van Nederland voor een vakantie in eigen land of regio kiest - een welkome bron van inspiratie.

Gratis magazine met leuke regioactiviteiten in de Streek van Verrassingen.

Vier vakantie in je eigen achtertuin
Met het magazine worden bewoners in de groot Leidse regio verleid om op stap te gaan in de eigen regio. Een leuk dagje weg, maar ook een vakantie dichtbij kan. De Streek van Verrassingen biedt een stad van Ontdekkingen en een zee aan mogelijkheden. Regiobewoners die denken hun eigen omgeving te kennen, worden zeker verrast. Van leuke nieuwe winkels tot bijzondere overnachtingsplekken. Van heerlijke eettips tot lokale producten. Het hart van het magazine biedt daarnaast een hoop streekvoordeel, aangeboden door diverse ondernemers uit de regio.

Verrassend en vlakbij
Het magazine komt op een goed moment. De meeste Nederlanders – zo blijkt uit de vakantiemonitor van het Nederlands Bureau voor Toerisme – kiezen voor een vakantie in eigen land. Vooral gezinnen kiezen voor een dichtbij vakantie. Het magazine speelt met de inhoud hierop in. Hiermee wordt ook de lokale en regio ondernemers een hart onder de riem gestoken.

Samen sterk

Het Proef de Streek magazine is een gezamenlijke uitgave van de marketingorganisaties Katwijk, Leiden, Noordwijk, Oegstgeest en Voorschoten-Wassenaar. Genoemde participeren in het project Stad + Kust, onderdeel van het programma Be Good and Tell It van Economie071. De achterliggende gedachte is om hiermee de samenwerking in de regio te versterken en een regiobewoner te creëren die zich actief in de regio beweegt en recreëert. Naast deze regiocampagne werken deze partners ook samen op de Duitse markt in de positionering van de regio. Met  www.kuesteundkultur.nl en een actiematige consumentencampagne in de provincies NordRhein Westfalen en Niedersachsen worden Duitse consumenten gestimuleerd en geïnspireerd een bezoek te brengen.

Parallel hieraan loopt de campagne ‘Streek van Verrassingen’, een initiatief van de marketingorganisaties van Oegstgeest, Leiden, Katwijk en Gemeente Leiderdorp ondersteund door Rabobank Leiden -Katwijk.

Deel dit nieuwsbericht