Fotocredit: Hielco Kuipers

Leidse Rembrandtdagen en Rijksmuseum Boerhaave winnaars Leiden Awards

21 november 2019

De Leidse Rembrandtdagen en Rijksmuseum Boerhaave winnen de Leiden Awards – de prijs die initiatieven beloont waarmee Leiden op de kaart wordt gezet. De Leidse Rembrandtdagen wint de Award in de categorie ‘liefhebber’, voor het uitzonderlijk sterke evenement, gedragen door vele Leidse vrijwilligers. Rijksmuseum Boerhaave wint in de categorie ‘professional’, voor de combinatie van European Museum of the Year en haar betrokken directeur Amito Haarhuis en zijn toegankelijk wetenschappelijke columns in de Telegraaf.

De winnaars zijn gekozen uit de totaal 40 binnengekomen nominaties. In de categorie professionals waren de andere finalisten:  ‘Youtube-kanaal ‘Leiden op de kaart’’ en Onno Blom met zijn bijdrage rondom ‘de Jonge Rembrandt’. In de categorie liefhebbers waren de finalisten: ‘ het NY-Times artikel Chasing Rembrandt’s tulips on two wheels’ en ‘het Instagram-account Reezyard’.

Award van Leidse bodem
De Awards - gemaakt door Leidse kunstenares Marissa Karlas, die Leids straatbeton gebruikte als voet – werden uitgereikt door jurylid Gerda Schukking (LEVEN!- Magazine) tijdens het netwerkevenement Leidsche Plein van Leiden Marketing, dit keer in het vernieuwde Naturalis. De jury bestond daarnaast uit Ton van Raan, Hoogleraar Ontwikkeling Wetenschap & Technologie aan de Universiteit Leiden en Mincke Pijpers, Marketing Manager van Leiden Marketing. Schukking: “Het is een eer om deze eerste Leiden Awards te mogen uitreiken. De passie waarmee beide initiatieven zijn uitgedragen en de zichtbaarheid en verbondenheid waarin dat geresulteerd heeft, hebben ons inziens Leiden op een zeer positieve wijze op de kaart gezet”.

Over de Leiden Awards
De Leiden Awards zijn dit jaar door Leiden Marketing in het leven geroepen en zullen jaarlijks worden uitgereikt. Met de Awards wil de organisatie inspanningen belonen die Leiden op een mooie en bijzondere wijze op de kaart zetten. De winnaars van de Leiden Awards zijn bekendgemaakt op 21 november 2019 tijdens het Leidsche Plein, de halfjaarlijkse netwerkbijeenkomst van Leiden Marketing.

Deel dit nieuwsbericht