Campagne ‘Proef de Streek van Verrassingen’ van start

17 juni 2020

Deze week start de regiocampagne ‘Proef de Streek van Verrassingen’. Met deze campagne willen de marketingorganisaties van Leiden, Katwijk, Oegstgeest en Leiderdorp de ruim 250.000 regiobewoners activeren de eigen streek te herontdekken en er ook te consumeren. De burgemeesters van Leiderdorp, Oegstgeest en Katwijk mochten gisteravond de eerste Streekbox in ontvangst nemen, waarmee het startsein voor de regionale campagne werd gegeven. Het idee van de campagne is ontstaan uit de maatschappelijke agenda van de ledenraad van de Rabobank Leiden-Katwijk. Met kennis, netwerk en funding wordt hierdoor de lokale economie versterkt.

Proef de Streek

Veel mensen brengen dit jaar hun vakantie in eigen land door. Verwacht wordt dat de meesten dichtbij huis blijven. Wat is dan mooier dan de eigen streek te verkennen en ontdekken? “Vlakbij, verrassend en veilig”, zo geeft directeur Leiden Marketing Martijn Bulthuis aan. “We willen vaak wat verder weg, op zoek naar avontuur, maar we weten niet of nauwelijks wat voor moois er in onze eigen regio allemaal te ontdekken is. Zeker in deze coronatijd is het goed te weten dat dichtbij huis veel te bieden heeft’”.  Nicoline Schuitemaker van de ledenraad van de Rabobank: “Via deze campagne worden de bewoners uit onze regio uitgenodigd de regio verder te ontdekken. Wat geweldig dat we dit initiatief hebben kunnen starten en met een financiële bijdrage van 20.000 euro op weg hebben geholpen.’’

Erik Versnel, directievoorzitter Rabobank Leiden-Katwijk: “Ook in onze regio is de horeca, recreatie en cultuursector hard geraakt. Het is mooi dat we het vraagherstel via onze maatschappelijke agenda kunnen versterken door de samenwerking van de drie marketing organisaties.’’

Van Pop up Streekhuis tot Streekbox

Met de campagne, die wordt gecoördineerd  door Leiden Marketing, worden regiobewoners uitgenodigd de eigen streek te ontdekken. Met bestaande en nieuwe fiets – en wandelarrangementen, proeverijen en aanbiedingen van ondernemers herontdekken ze de Stad van Ontdekkingen, Streek van Verrassingen en de zee aan mogelijkheden. Kers op de taart is een Pop up Streekhuis dat te bezoeken is door regiobewoners, maar ook inzetbaar is voor media, vloggers en bloggers.

Daarnaast bestaat de campagne uit buitenreclame, social media, beïnvloedingscampagnes en print uitingen.  Een campagne door de streek en voor de streek.

Meer informatie is vanaf half juni te vinden op streekvanverrassingen.nl.

Deel dit nieuwsbericht