Veel aandacht voor Leiden op IMEX

26 april 2016

IMEX is één van de toonaangevende internationale vakbeurzen voor congressen, meetings en incentives. Het evenement trekt ieder jaar ruim 9.000 internationale meetingplanners naar Frankfurt. Leiden Convention Bureau nam dit jaar voor de tweede keer deel aan deze beurs in het Holland Meeting Point, samen met partners ECC Leiden en Stadspodia Leiden.

IMEX is samen met IBTM één van de belangrijkste meetingbeurzen en richt zich op internationale bedrijven, agentschappen en verenigingen. Er zijn potentiële klanten van over de hele wereld maar het merendeel is Europese inkoper. Tijdens de IMEX is het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen samen met zijn partners vertegenwoordigd. De gezamenlijke promotie van Nederland vindt plaats vanuit het Holland Meeting Point, een opvallende beursstand waar iedere partner een eigen plek heeft om informatie te geven over ‘zijn’ stukje Holland en de mogelijkheden op het gebied van congressen en zakelijke bijeenkomsten.

Op de beurs vinden diverse events, workshops en seminars plaats die inzicht geven in de nieuwste trends, inzichten en strategieën, waaraan Leiden Convention Bureau deelgenomen heeft. Het Leidse geschenk, een tulp in blik, bleek een succes en de gesprekken bij de beursstand, maar ook het netwerken tijdens de events hebben veel nieuwe contacten opgeleverd. Wetenschappelijke verenigingen toonden veel interesse voor Leiden als destinatie en er zijn diverse leads binnengekomen en aanvragen gedaan.


Noot voor de redactie

imex 2016 lcb en partners img 5003

-          foto vrij van copyright

Voor meer informatie:
Yvonne Kret, manager Leiden Convention Bureau      
E yvonne@leidenconventionbureau.nl                                                          T 071 516 09 90        

Leiden Convention Bureau
Leiden Convention Bureau (LCB), onderdeel van Leiden Marketing,  is verantwoordelijk voor het vergroten van de aandacht voor de stad Leiden als bestemming voor (inter)nationale congressen en zakelijke bijeenkomsten.